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TEST BANK For Lilley's Pharmacology for Canadian Health Care Practice 4th Edition UPDATED by Kara Sealock, Cydnee Seneviratne ,Verified Chapters 1 - 58, Complete Newest Version

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TEST BANK For Lilley's Pharmacology for Canadian Health Care Practice 4th Edition UPDATED by Kara Sealock, Cydnee Seneviratne ,Verified Chapters 1 - 58, Complete Newest Version

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’ ’




COMPLETE TEST BANK LILLEYS PHARMACOLOGY FOR
’ ’ ’ ’ ’


ALTH CARE PRACTICE 4TH EDITION SEALOCK QUESTIO
’ ’ ’ ’ ’ ’


WITH RATIONALES (CHAPTER 1-58)
’ ’ ’ ’




Chapter’01:’Nursing’Practice’in’Canada’and’Drug’Therapy
Sealock:’Lilley’s’Pharmacology’for’Canadian’Health’Care’Practice,’4th’Edition

MULTIPLE’CHOICE

1. Which’is’a’judgement’about’a’particular’patient’s’potential’need’or’problem?
a. A’goal
b. An’assessment
c. Subjective’data
d. A’nursing’diagnosis
ANS:’ D
Nursing’diagnosis’is’the’phase’of’the’nursing’process’during’which’a’clinical’judgement’is’made’about’how
h’conditions’and’life’processes’or’vulnerability’for’that’response.

DIF: Cognitive’Level:’Knowledge

2. The’patient’is’to’receive’oral’furosemide’(Lasix)’every’day;’however,’because’the’patient’is’unable’to’swal
edication’orally,’as’ordered.’The’nurse’needs’to’contact’the’physician.’What’type’of’problem’is’this?
a. A’“right’time”‘problem
b. A’“right’dose”‘problem
c. A’“right’route”‘problem
d. A’“right’medication”‘problem
ANS:’ C
This’is’a’“right’route”‘problem:’the’nurse’cannot’assume’the’route’and’must’clarify’the’route’with’the’pres
e”‘problem’because’the’ordered’frequency’has’not’changed.’This’is’not’a’“right’dose”‘problem’because’th
bility’to’swallow.’This’is’not’a’“right’medication”‘problem’because’the’medication’ordered’will’not’chang

DIF: Cognitive’Level:’Application

3. The’nurse’has’been’monitoring’the’patient’s’progress’on’his’new’drug’regimen’since’the’first’dose’and’has’
possible’adverse’effects.’What’nursing’process’phase’is’the’nurse’practising?
a. Planning
b. Evaluation
c. Implementation
d. Nursing’diagnosis
ANS:’ B
Monitoring’the’patient’s’progress’is’part’of’the’evaluation’phase.’Planning,’implementation,’and’nursing’d
by’this’example.

DIF: Cognitive’Level:’Application

4. The’nurse’is’caring’for’a’patient’who’has’been’newly’diagnosed’with’type’1’diabetes’mellitus.’Which’state
tcome’criterion’for’this’patient?
a. The’patient’will’follow’instructions.

,’

, ’




6. The’nurse’is’working’during’a’very’busy’night’shift,’and’the’health’care’provider’has’just’given’the’nurse’a’
’telephone,’but’the’nurse’does’not’recall’the’route.’What’is’the’best’way’for’the’nurse’to’avoid’medication’
a. Recopy’the’order’neatly’on’the’order’sheet,’with’the’most’common’route’indicated
b. Consult’with’the’pharmacist’for’clarification’about’the’most’common’route
c. Call’the’health’care’provider’to’clarify’the’route’of’administration
d. Withhold’the’drug’until’the’health’care’provider’visits’the’patient
ANS:’ C
If’a’medication’order’does’not’include’the’route,’the’nurse’must’ask’the’health’care’provider’to’clarify’it.’N
ration.

DIF: Cognitive’Level:’Application’|’Cognitive’Level:’Analysis

7. Which’constitutes’the’traditional’Five’Rights’of’medication’administration?
a. Right’drug,’right’route,’right’dose,’right’time,’and’right’patient
b. Right’drug,’the’right’effect,’the’right’route,’the’right’time,’and’the’right’patient
c. Right’patient,’right’strength,’right’diagnosis,’right’drug,’and’right’route
d. Right’patient,’right’diagnosis,’right’drug,’right’route,’and’right’time
ANS:’ A
The’traditional’Five’Rights’of’medication’administration’were’considered’to’be’Right’drug,’Right’route,’R
ght’patient.’Right’effect,’right’strength,’and’right’diagnosis’are’not’part’of’the’traditional’Five’Rights.

DIF: Cognitive’Level:’Comprehension

8. What’correctly’describes’the’nursing’process?
a. Diagnosing,’planning,’assessing,’implementing,’and’finally’evaluating
b. Assessing,’then’diagnosing,’implementing,’and’ending’with’evaluating
c. A’linear’direction’that’begins’with’assessing’and’continues’through’diagnosing,’p
lanning,’and’finally’implementing
d. An’ongoing’process’that’begins’with’assessing’and’continues’with’diagnosing,’p
lanning,’implementing,’and’evaluating
ANS:’ D
The’nursing’process’is’an’ongoing,’flexible,’adaptable,’and’adjustable’five-
step’process’that’begins’with’assessing’and’continues’through’diagnosing,’planning,’implementing,’and’fi
y’then’lead’back’to’any’of’the’other’phases.

DIF: Cognitive’Level:’Application

9. When’the’nurse’is’considering’the’timing’of’a’drug’dose,’which’is’most’important’to’assess?
a. The’patient’s’identification
b. The’patient’s’weight
c. The’patient’s’last’meal
d. Any’drug’or’food’allergies
ANS:’ C
The’pharmacokinetic’and’pharmacodynamic’properties’of’the’drug’need’to’be’assessed’with’regard’to’any
food’interactions’or’compatibility’issues.’The’patient’s’identification,’weight,’and’drug’or’food’allergies’a
ng.

DIF: Cognitive’Level:’Application

10. The’nurse’is’writing’nursing’diagnoses’for’a’plan’of’care.’Which’reflects’the’correct’format’for’her’nursing
a. Anxiety
b. Anxiety’related’to’new’drug’therapy
c. Anxiety’related’to’anxious’feelings’about’drug’therapy,’as’evidenced’by’s
tatements’such’as’“I’m’upset’about’having’to’give’myself’shots”
d. Anxiety’related’to’new’drug’therapy,’as’evidenced’by’statements’such’as’“I’m’u
pset’about’having’to’give’myself’shots”

, ’




Chapter’02:’Pharmacological’Principles
Sealock:’Lilley’s’Pharmacology’for’Canadian’Health’Care’Practice,’4th’Edition


MULTIPLE’CHOICE

1. A’patient’is’receiving’two’different’drugs,’which,’at’their’current’dose’forms’and’dosages,’are’both’absorbe
entical’amounts.’Which’term’best’denotes’that’the’drugs’have’the’same’absorption’rates?
a. Equivalent
b. Synergistic
c. Compatible
d. Bioequivalent
ANS:’ D
Two’drugs’absorbed’into’the’circulation’at’the’same’amount’(in’specific’dosage’forms)’have’the’same’bioa
oequivalent.’“Equivalent”‘is’incorrect’because’the’term’“bioavailability”‘is’used’to’express’the’extent’of’d
“Synergistic”‘is’incorrect’because’this’term’refers’to’two’drugs’given’together’whose’resulting’effect’is’gr
ects’of’each’drug’given’alone.’“Compatible”‘is’incorrect’because’this’term’is’a’general’term’used’to’indica
t’have’a’chemical’reaction’when’mixed’(or’given,’in’the’case’of’drugs)’together.

DIF: Cognitive’Level:’Comprehension

2. A’patient’is’receiving’medication’via’intravenous’injection.’Which’information’should’the’nurse’provide’f
a. The’medication’will’cause’fewer’adverse’effects’when’given’intravenously.
b. The’medication’will’be’absorbed’slowly’into’the’tissues’over’time.
c. The’medication’s’action’will’begin’faster’when’given’intravenously.
d. Most’of’the’drug’is’inactivated’by’the’liver’before’it’reaches’the’target’area.
ANS:’ C
Intravenous’injections’are’the’fastest’route’of’absorption.’The’intravenous’route’does’not’affect’the’numbe
ravenous’route’is’not’a’slow’route’of’absorption,’and’the’intravenous’route’does’not’cause’inactivation’of’
e’it’reaches’the’target’area.

DIF: Cognitive’Level:’Comprehension

3. Which’is’true’regarding’parenteral’drugs?
a. They’bypass’the’first-pass’effect.
b. They’decrease’blood’flow’to’the’stomach.
c. They’are’altered’by’the’presence’of’food’in’the’stomach.
d. They’exert’their’effects’while’circulating’in’the’bloodstream.
ANS:’ A
Drugs’given’by’the’parenteral’route’bypass’the’first-
pass’effect,’but’they’still’must’be’absorbed’into’cells’and’tissues’before’they’can’exert’their’effects.’Enteral
not’parenteral’drugs,’decrease’blood’flow’to’the’stomach’and’are’altered’by’the’presence’of’food’in’the’sto
’be’absorbed’into’cells’and’tissues’from’the’circulation’before’they’can’exert’their’effects;’they’do’not’exe
ng’in’the’bloodstream.

DIF: Cognitive’Level:’Analysis

4. A’drug’s’half-life’is’best’defined’as
a. The’time’it’takes’for’the’drug’to’elicit’half’its’therapeutic’response.
b. The’time’it’takes’one-
half’of’the’original’amount’of’a’drug’to’reach’the’target’cells.
c. The’time’it’takes’one-
half’of’the’original’amount’of’a’drug’to’be’removed’from’the’body.
d. The’time’it’takes’one-
half’of’the’original’amount’of’a’drug’to’be’absorbed’into’the’circulation.
ANS:’ C

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