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TEST BANK FOR Psychiatric Mental Health Nursing 9th Edition|ISBN 9781975184773| 100% VERIFIED | COMPLETE GUIDE | A+ GRADE ASSURED!!! LATEST UPDATE!!!! GUARANTEED SUCCESS!!!!

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Created specifically to appeal to students’ preferences and favored for its clear, practical approach and engaging learning features, Psychiatric–Mental Health Nursing, 9th Edition, makes the full spectrum of psychiatric nursing easier to understand and equips students with a confident grasp of the skills and concepts essential to their success in clinical practice. This 9th Edition has been extensively revised throughout, reflecting the latest evidence-based perspectives and practices while maintaining a strong foundation in the nursing process. Author Sheila Videbeck’s concise, direct writing style makes challenging content digestible and is complemented by humorous illustrations that keep students engaged and reinforce comprehension. Accompanying study guide questions integrated in each chapter test students’ retention and strengthen their critical thinking capabilities, and a robust suite of learning features hones the clinical judgment essential for a confident transition to practice. New and Updated Features NEW! Nursing Concepts listed at the beginning of each chapter help you apply content to a Concepts-based curricula. UPDATED! New and revised content equips students with the most current evidence-based approaches. UPDATED! Evidence-Based Practice boxes reinforce chapter content with relevant research examples for a wide variety of practice issues.

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Test Bank For Psychiatric Mental Health Nursing 9th Edition
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Chapter’1
1. The’nurse’is’assessing’the’factors’contributing’to’the’well-
’being’of’a’newly’admitted’client.’Which’of’the’following’
would’the’nurse’identify’as’having’a’positive’impact’onthe’i
ndividual's’mental’health?
A) Not’needing’others’for’companionship
B) The’ability’to’effectively’manage’stress
C) A’family’history’of’mental’illness
D) Striving’for’total’self-
reliance’Ans:’ B
Feedback:
Individual’factors’influencing’mental’health’include’biologi
c’makeup,’autonomy,’independence,’self-
esteem,’capacity’for’growth,’vitality,’ability’to’find’meaning’
in’life,’emotional’resilience’or’hardiness,’sense’of’belonging,
’reality’orientation,’and’coping’or’stress’management’abilitie
s.’Interpersonal’factors’such’as’intimacy’and’a’balance’of’sep
arateness’and’connectedness’are’both’needed
for’good’mental’health,’and’therefore’ahealthy’person’would’need’others’for’companions
hip.’A’family’history’of’mental’illnesscould’relate’to’the’biologic’makeup’of’an’individua
l,’which’may’have’a’negative’impacton’an’individual's’mental’health,’as’well’as’a’negativ
e’impact’on’an’individual's’interpersonal’and’socialñcultural’factors’of’health.’Total’self-
reliance’is’not’possible,’and’a’positive’social/cultural’factor’is’access’to’adequate’resourc
es.


2. Which’of’the’following’statements’about’mental’illness’are’true?’Select’all’that’apply.
A) Mental’illness’can’cause’significant’distress,’impaired’functioning,’or’both.
B) Mental’illness’is’only’due’to’social/cultural’factors.
C) Social/cultural’factors’that’relate’to’mental’illness’include’excessive’dependency’o
n’or’withdrawal’from’relationships.
D) Individuals’suffering’from’mental’illness’are’usually’able’to’cope’effectively’with’d
aily’life.
E) Individuals’suffering’from’mental’illness’may’experience’dissatisfaction’with’r
elationships’and’self.
Ans:’A,’D,’E
Feedback:
Mental’illness’can’cause’significant’distress,’impaired’functioning,’or’both.’Mental’illnes
s’may’be’related’to’individual,’interpersonal,’or’social/cultural’factors.’Excessive’depend
ency’on’or’withdrawal’from’relationships’are’interpersonal’factors’that’relate’to’mental’il
lness.’Individuals’suffering’from’mental’illness’can’feel’overwhelmed’with’daily’life.’Ind
ividuals’suffering’from’mental’illness’may’experience’dissatisfaction’with’relationships’a
nd’self.

,3. Which’of’the’following’are’true’regarding’mental’health’and’mental’illness?
A) Behavior’that’may’be’viewed’as’acceptable’in’one’culture’is’always’unacceptable’i
n’other’cultures.
B) It’is’easy’to’determine’if’a’person’is’mentally’healthy’or’mentally’ill.
C) In’most’cases,’mental’health’is’a’state’of’emotional,’psychological,’and’social’we
llness’evidenced’by’satisfying’interpersonal’relationships,’effective’behavior’and
’coping,’positive’self-concept,’and’emotional’stability.
D) Persons’who’engage’in’fantasies’are’mentally’ill.’
Ans:’ C
Feedback:
What’one’society’may’view’as’acceptable’and’appropriate’behavior,’another’society’may’s
ee’that’as’maladaptive,’and’inappropriate.’Mental’health’and’mental’illness’are’difficult’to’
define’precisely.’In’most’cases,’mental’health’is’a’state’of’emotional,’psychological,’and’s
ocial’wellness’evidenced’by’satisfying’interpersonal’relationships,’effective’behavior’and’
coping,’positive’self-
concept,’and’emotional’stability.’Persons’who’engage’in’fantasies’may’be’mentally’health
y,’but’the’inability’to’distinguish’reality’from’fantasy’is’an’individual’factor’that’may’contr
ibute’to’mental’illness.


4. A’client’grieving’the’recent’loss’of’her’husband’asks’if’she’is’becoming’mentally’ill’b
ecause’she’is’so’sad.’The’nurse's’best’response’would’be,
A) ìYou’may’have’a’temporary’mental’illness’because’you’are’experiencing’so’much’p
ain.î
B) ìYou’are’not’mentally’ill.’This’is’an’expected’reaction’to’the’loss’you’have’e
xperienced.î
C) ìWere’you’generally’dissatisfied’with’your’relationship’before’your’husband's’
death?î
D) ìTry’not’to’worry’about’that’right’now.’You’never’know’what’the’future’brings.î’A
ns:’ B
Feedback:
Mental’illness’includes’general’dissatisfaction’with’self,’ineffective’relationships,’ineffect
ive’coping,’and’lack’of’personal’growth.’Additionally’the’behavior’must’not’be’culturally’
expected.’Acute’grief’reactions’are’expected’and’therefore’not’considered’mental’illness.’
False’reassurance’or’overanalysis’does’not’accurately’address’the’client's’concerns.

,5. The’nurse’consults’the’DSM’for’which’of’the’following’purposes?’
A) To’devise’a’plan’of’care’for’a’newly’admitted’client
B) To’predict’the’client's’prognosis’of’treatment’outcomes
C) To’document’the’appropriate’diagnostic’code’in’the’client's’medical’record
D) ‘To’serve’as’a’guide’for’client’assessment’
Ans:’D
Feedback:
The’DSM’provides’standard’nomenclature,’presents’defining’characteristics,’and’identifi
es’underlying’causes’of’mental’disorders.’It’does’not’provide’care’plans’or’prognostic’out
comes’of’treatment.’Diagnosis’of’mental’illness’is’not’within’the’generalist’RN's’scope’of
’practice,’so’documenting’the’code’in’the’medical’record’would’be’inappropriate.




6. Which’would’be’a’reason’for’a’student’nurse’to’use’the’DSM?’
A) Identifying’the’medical’diagnosis
B) Treat’clients
C) Evaluate’treatments
D) ‘Understand’the’reason’for’the’admission’and’the’nature’of’psychiatric’illnesses.’
Ans:’D
Feedback:
Although’student’nurses’do’not’use’the’DSM’to’diagnose’clients,’they’will’find’it’a’helpful’
resource’to’understand’the’reason’for’the’admission’and’to’begin’building’knowledge’abou
t’the’nature’of’psychiatric’illnesses.’Identifying’the’medical’diagnosis,’treating,’and’evalua
ting’treatments’are’not’a’part’of’the’nursing’process.


7. The’legislation’enacted’in’1963’was’largely’responsible’for’which’of’the’following’shifts’i
n’care’for’the’mentally’ill?
A) The’widespread’use’of’community-based’services
B) The’advancement’in’pharmacotherapies
C) Increased’access’to’hospitalization
D) Improved’rights’for’clients’in’long-
term’institutional’care’Ans:’ A
Feedback:
The’Community’Mental’Health’Centers’Construction’Act’of’1963’accomplished’the’relea
se’of’individuals’from’long-
term’stays’in’state’institutions,’the’decrease’in’admissions’to’hospitals,’and’the’developm
ent’of’community-based’services’as’an’alternative’to’hospital’care.

, 8. Which’one’of’the’following’is’a’result’of’federal’legislation?
A) Making’it’easier’to’commit’people’for’mental’health’treatment’against’their’will.
B) Making’it’more’difficult’to’commit’people’for’mental’health’treatment’against’t
heir’will.
C) State’mental’institutions’being’the’primary’source’of’care’for’mentally’ill’persons.
D) Improved’care’for’mentally’ill’persons.’
Ans:’ B
Feedback:
Commitment’laws’changed’in’the’early’1970s,’making’it’more’difficult’to’commit’people
’for’mental’health’treatment’against’their’will.’Deinstitutionalization’accomplished’the’re
lease’of’individuals’from’long-
term’stays’in’state’institutions.’Deinstitutionalization’also’had’negative’effects’in’that’so
me’mentally’ill’persons’are’subjected’to’the’revolving’door’effect,’which’may’limit’care’f
or’mentally’ill’persons.


9. The’goal’of’the’1963’Community’Mental’Health’Centers’Act’was’to
A) ensure’patients'‘rights’for’the’mentally’ill.
B) deinstitutionalize’state’hospitals.
C) provide’funds’to’build’hospitals’with’psychiatric’units.
D) treat’people’with’mental’illness’in’a’humane’fashion.’
Ans:’ B
Feedback:
The’1963’Community’Mental’Health’Centers’Act’intimated’the’movement’toward’treati
ng’those’with’mental’illness’in’a’less’restrictive’environment.’This’legislation’resulted’in’
the’shift’of’clients’with’mental’illness’from’large’state’institutions’to’care’based’in’the’co
mmunity.’Answer’choices’A,’C,’and’D’were’not’purposes’of’the’1963’Community’Mental
’Health’Centers’Act.




10. The’creation’of’asylums’during’the’1800s’was’meant’to
A) improve’treatment’of’mental’disorders.
B) provide’food’and’shelter’for’the’mentally’ill.
C) punish’people’with’mental’illness’who’were’believed’to’be’possessed.
D) remove’dangerous’people’with’mental’illness’from’the’community.’
Ans:’ B
Feedback:
The’asylum’was’meant’to’be’a’safe’haven’with’food,’shelter,’and’humane’treatment’for’the’
mentally’ill.’Asylums’were’not’used’to’improve’treatment’of’mental’disorders’or’to’punish’
mentally’ill’people’who’were’believed’to’be’possessed.’The’asylum’was’not’created’to’rem
ove’the’dangerously’mentally’ill’from’the’community.

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